Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Προστασία του καταναλωτή από παραπλανητικές διαφημίσεις

Τους τελευταίους μήνες έχει ενταθεί το φαινόμενο της παραπλανητικής διαφήμισης εν μέσω της οικονομικής κρίσης και με τον Έλληνα πολίτη να δοκιμάζεται σε κάθε επίπεδο. Ο Παντελής Ασπραδάκης, βουλευτής Αττικής, ανέδειξε τις παραπλανητικές πρακτικές και ζήτησε κυρώσεις για τους επιτήδειους μέσω ερώτησης που κατέθεσε στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργό Επικρατείας. «Σε ορισμένα ΜΜΕ, παραπλανητικές πρακτικές με εσφαλμένες πληροφορίες για προϊόντα αλλά και κάθε είδους «κληρώσεις» υπόσχονται χιλιάδες ευρώ ή και διάφορα «δώρα» προκειμένου ο πολίτης να πειστεί να συμμετάσχει σε «διαγωνισμούς» ή ευκαιρίες αγοράς προϊόντων/υπηρεσιών. Για τη συμμετοχή του καλείται να πληρώσει ένα φαινομενικά μικρό αντίτιμο αλλά στους επιτήδειους αποφέρει μεγάλο κέρδος από τους ανυποψίαστους πολίτες που προσδοκούν να κερδίσουν. Πρόκειται για μια συνεχής πρακτική που επενδύουν στην οικονομική ανέχεια των πολιτών, υποσχόμενοι αόριστα και χωρίς καμία δεοντολογία καθετί προκειμένου να εξαπατήσουν τον καταναλωτή.». Ο Παντελής Ασπραδάκης καταλήγει: «Με το δεδομένο ότι ιδιαίτερα σήμερα που ο Έλληνας δοκιμάζεται, το Κράτος θα πρέπει να τον προστατεύει εφαρμόζοντας τους ανάλογους νόμους» και προτείνει «την επιβολή προστίμων σε όσα ΜΜΕ παρανομούν αλλά και την θέσπιση αυστηρότερων νόμων προκειμένου να προστατεύεται ο πολίτης»