Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Συνάντηση αντιπροσωπείας του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος με επικεφαλής το Δήμαρχο κ. Χρήστο Μαρκου, με τη διοίκηση της Υ.Π.Α.



          Στις 10 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος με επικεφαλής το Δήμαρχο κ. Χρήστο Μαρκου, με τη διοίκηση της Υ.Π.Α. και παραγόντων του Δ.Α.Α. στα γραφεία της Υ.Π.Α. στον παλαιό Ανατολικό Αερολιμένα. Η συνάντηση διεξήχθη σε καλό κλίμα και επαναδιατυπώθηκαν όλες οι απαιτήσεις του Δήμου μας, καθώς και οι δεσμεύσεις από πλευράς Υ.Π.Α., ώστε οι πολίτες του Δήμου μας να υφίστανται τις λιγότερες δυνατές συνέπειες από την λειτουργία του Δ.Α.Α. με συνεχή έλεγχο για το αν τηρούνται αυτά που συμφωνούνται.

Κατά την συζήτηση εστιάσαμε στα παρακάτω θέματα:
Α) ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
Η Ελλάδα δεν έχει ακόμα θεσμοθετήσει όρια αεροπορικού θορύβου για να ενσωματωθούν στην κοινή Ευρωπαϊκή οδηγία. Αυτή η αδυναμία έχει οδηγήσει τους πολίτες του δήμου μας σε απόγνωση και τους έχει αναγκάσει να κάνουν οι ίδιοι μετρήσεις, εγκαθιστώντας σταθμούς με ηχόμετρα, σπαταλώντας χρόνο και χρήμα, για να αποδείξουν ότι υφίστανται καθημερινή ηχορύπανση πέραν από τα διεθνώς ισχύοντα όρια θορύβου.
Απαιτείται λοιπόν χαρτογράφηση του αεροπορικού θορύβου και θέσπιση ορίων. Προτείναμε να προκηρυχτεί μελέτη με ανοιχτό διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος και οι μελετητές να αξιολογηθούν από τον αρμόδιο κρατικό φορέα, ώστε να έχουμε αξιόπιστα αποτελέσματα.
     Β) ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΥ
Η δεκάχρονη και πλέον πρακτική μας απέδειξε ότι την ηχορύπανση προκαλούν κυρίως οι πτήσεις από τον Ανατολικό Διάδρομο, διότι οδηγούνται τα αεροσκάφη πάνω από την πόλη μας και σε χαμηλό ύψος. Ειδικά τους θερινούς μήνες η πόλη της Αρτέμιδος υφίσταται αεροπορική επιδρομή.
Θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα ώστε η μεγάλη πλειοψηφία των πτήσεων (προσγειώσεις και απογειώσεις) να γίνονται από τον Δυτικό Διάδρομο και να περιορισθεί στο ελάχιστο η χρήση του Ανατολικού.
Προτείναμε την σύσταση κοινής επιτροπής από το Δήμο μας, την Υ.Π.Α. και τον Δ.Α.Α. για να διερευνήσει τον τρόπο διαχείρισης των Διαδρόμων και των πτήσεων.
Γ) ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΤΗΣΕΩΝ
Είναι αμέτρητες οι φορές και το αποδεικνύουν οι τηλεφωνικές και γραπτές καταγγελίες των συμπολιτών μας που αεροσκάφη παραβιάζουν κατάφορα και το ύψος και την πορεία. Δεν ξέρουμε αν ακολουθούν οδηγίες ή παραβλέπουν οδηγίες του πύργου ελέγχου και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο για αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργηθεί μηχανισμός ελέγχου των παραβάσεων και να καταλογίζονται τα σχετικά πρόστιμα, προς όφελος του Δήμου μας, σύμφωνα με τη Διεθνή Πρακτική, μέτρο το οποίο θα συμβάλλει και στη μείωση των παραβάσεων.




  Δ) ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ
Το δικαίωμα στην ησυχία και το δικαίωμα στην νυχτερινή ανάπαυση είναι ιερό. Δεν μπορούν οι κάτοικοι του Δήμου μας να λειτουργήσουν και να ανταποκριθούν στην εργασία τους χωρίς να ξεκουράζονται.
Επιστημονικές μετρήσεις (μελέτη Τριχοπούλου) απέδειξαν ότι ο αεροπορικός θόρυβος επηρεάζει την αρτηριακή πίεση και ο ανθρώπινος οργανισμός αντιδρά ακόμα και τη νύχτα κατά τη διάρκεια του ύπνου.
Οι ισχυρισμοί του Δ.Α.Α. ότι τηρείται το νυχτερινό ωράριο (από 23:00 έως 07:00) δεν ευσταθούν. Οι παραβιάσεις είναι πολλές και μάλιστα από πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Θα πρέπει λοιπόν να τηρείται αυστηρά το νυχτερινό ωράριο.
Θεωρούμε ότι αποτελεί στοιχειώδη ένδειξη σεβασμού και ένδειξη καλής γειτονίας προς τους πολίτες του Δήμου μας και δε θα πρέπει να παραλείψουμε μια ευαίσθητη ομάδα πληθυσμού, τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, των Γυμνασίων και των Λυκείων, οι οποίοι έχουν δικαίωμα στη μάθηση, την οποία για να αφομοιώσουν και να κατακτήσουν χρειάζονται συνθήκες καθημερινής ησυχίας και ηρεμίας.
Ε) ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΑ ΗΧΟΠΕΤΑΣΜΑΤΑ
Από την σύμβαση προκύπτει ως καταστατική υποχρέωση για τον Δ.Α.Α. η δημιουργία φυσικών ηχοπετασμάτων, όπως χώροι πρασίνου, πάρκα, χώροι χαμηλής θαμνώδους βλάστησης, χώροι δεντροφύτευσης, κ.λ.π.
Επίσης τεχνητά ηχοπετάσματα, όπως τοιχία, υαλοπετάσματα και πάσης φύσεως κατασκευές προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω ο θόρυβος.
Στο συγκεκριμένο θέμα, παρ’ ότι συμπληρώθηκαν πάνω από δέκα χρόνια λειτουργίας θεωρούμε ότι υπάρχει υστέρηση και πρέπει να δοθεί από πλευράς Δ.Α.Α. ιδιαίτερη βαρύτητα.

Για όλα τα παραπάνω η Διοίκηση της Υ.Π.Α. δεσμεύτηκε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα καταθέσει συνολική πρόταση.

                                                ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΤΩΝ - ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ