Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Για τον Προϋπολογισμό 2013 του Δήμου Μαρκοπούλου ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ


Α.ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
Εκτιμούμε ως πιθανό και άμεσο τον κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας του 1/2 των δήμων της χώρας μας (περίπου 160 από αυτούς) , του δήμου Μαρκοπούλου συμπεριλαμβανομένου.

Αιτία οι συνεχείς μειώσεις πόρων από τις κυβερνήσεις διαχρονικά και από τη σημερινή τρικομματική κυβέρνηση.
Η στάση πληρωμών του κράτους που βιώνουμε έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία κάλυψης βασικών υποχρεώσεων των δήμων, όπως μισθοδοσία-στάση παροχών-κλείσιμο δομών.
Χρέος μας να αποκαλύψουμε στο λαό την αλήθεια και κυρίως να τον κινητοποιήσουμε.
Από τα πιο σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν είναι η εξασφάλιση συνεχούς και επαρκούς χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών.
Οι πόροι της ΣΑΤΑ είναι συνεχώς μειούμενοι και μη αποδιδόμενοι:
Το 2011 προϋπολογίζονταν σε 710 εκ.ευρώ και αποδόθηκαν 418 εκ.ευρώ (ποσοστό 58,9%).
Αντίστοιχα το 2012 προϋπολογίζονταν 600 εκ.ευρώ και η απόδοση είναι μηδενική!


Β.ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ

Οι προϋπολογισμοί 2013 των δήμων όχι μόνο έχουν άμεση σχέση με τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2013, αλλά εντάσσονται πλήρως στο λεγόμενο 3ο Μνημόνιο (επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στήριξης 2012-2016).
Άρα είναι για μας δεδομένο το βάρβαρο ταξικό περιεχόμενο και του παρόντος προς συζήτηση προϋπολογισμού του Δήμου μας.
Ο Καλλικράτης στα 2 χρόνια εφαρμογής του αποκαλύφθηκε ως το κατ’εξοχήν εργαλείο περάσματος της στρατηγικής του κεφαλαίου στην οικονομία, στο χώρο της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης, αφού όλα τα σχεδιαζόμενα ή ήδη εγκεκριμένα έργα φέρνουν τη βούλα των ΣΔΙΤ, χρεώνοντας τους δημότες και κυρίως τα εργαζόμενα στρώματα με πολλαπλάσιο κόστος , και καθιστώντας δυνατά τα υπερκέρδη των μεγάλων επιχειρηματιών σε συνθήκες κρίσης. Το βούλιαγμα των μικρών και μεσαίων επαγγελματιών και των ταμείων των Δήμων είναι το φυσικό επακόλουθο αυτής της πολιτικής.
Η πολιτική του Καλλικράτη είναι συνέχεια της επί 20ετίας ασκούμενης πολιτικής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και καθόλου δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία, ή αστοχία λόγω της σύμπτωσης έναρξης της εφαρμογής του με το βάθεμα της καπιταλιστικής κρίσης.

Γ.ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2013
Η κινητικότητα και διαθεσιμότητα των δημοτικών υπαλλήλων με μειώσεις μισθών, μετατάξεις και απολύσεις μαζί με την απαγόρευση νέων προσλήψεων έως το 2016 (ΔΕ και ΥΕ) αφορά κατά κύριο λόγο το εργατοτεχνικό προσωπικό στον τομέα της καθαριότητας επιταχύνοντας έτσι την πορεία ιδιωτικοποίησης των δημοτικών υπηρεσιών.

ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΜΕΘΟΔΕΥΕΤΑΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ.
Συγκεκριμένα προβλέπεται:
1) για ισοσκελισμό των προϋπολογισμών (αφορά χρέη έως 31/12/11) να εγγράψουν νέα δάνεια (από το Παρακαταθηκών & Δανείων) στο σκέλος των εσόδων-δάνεια που θα αποπληρωθούν κύρια από τη φορολογία του λαού.
2) την ίδρυση Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Δήμων, ώστε να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα ελλείμματα με μηνιαία προσαρμογή της ασκούμενης δημοτικής πολιτικής (περιορισμό δαπανών στις άκρως ανελαστικές και αύξηση ιδίων πόρων -τελών και φόρων)
3) για την εφαρμογή των παραπάνω η ΣΑΤΑ ενσωματώνεται στους ΚΑΠ, ώστε να παρακρατείται η απόδοσή της στους ελλειμματικούς δήμους και να επιβάλλεται και με τη βία (κατ’αυτόν τον τρόπο) η εφαρμογή στην πράξη των ανωτέρω.
4) η εφαρμογή της δημοτικής ενημερότητας (ως προϋπόθεση για τη φορολογική) έρχεται να διευκολύνει το στράγγισμα του λαϊκού εισοδήματος με την είσπραξη όλων των χρωστούμενων δημοτικών φόρων και τελών.
5) ειδικά για έργα στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων, η εμπλοκή ιδιωτών θα είναι προϋπόθεση χρηματοδότησης του όποιου δημοτικού ή περιφερειακού έργου.


Δ. Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ

Συνοψίζοντας τις προβλέψεις:

1) Όσον αφορά στα έσοδα:    
Με προϋπολογισθέντα έσοδα από κεντρικούς πόρους στο 20% του συνόλου για το 2012, βεβαιώνονται όχι περισσότερα από 13% , ενώ για το 2013 προϋπολογίζονται σε ύψος 6% επί του συνόλου!
Αντίστοιχα τα τακτικά έσοδα που προέρχονται από τοπική κυρίως φορολογία προϋπολογίσθηκαν στο 25% του συνόλου, βεβαιώνονται στο 30% και για το 2013 ανέχονται στο 34% του συνόλου
 Προϋπολογισθέντα μέχρι την 31-12-12(%) 
Ενταλθέντα μέχρι την 31-12-12 (%)
Αιτούμενες πιστώσεις
2013 (%)
ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ
0,20
0,13
0,06
 
ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ
0,25
0,30
0,34
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
0,45
0,43
0,40

Γενικά προβλέπουμε την κατά 43% υλοποίηση του Προϋπολογισμού 2012 (είχαμε υπολογίσει 40% στην περυσινή αντίστοιχη τοποθέτησή μας) και αντίστοιχα κατά 40% των όσων προβλέπονται στον Προϋπολογισμό του 2013.

2) όσον αφορά στα έξοδα:
Η διαχείριση που προτείνεται (και που έχει ακολουθήσει έως τώρα η δημοτική αρχή) φαίνεται και στο σκέλος των εξόδων.
Τα γενικά έξοδα αποτελούσαν το 43% του Προϋπολογισμού 2012 (μέρος αυτών και η δαπάνη μισθοδοσίας = 15%) και καταλήγουν στο 62% επί συνόλου (αντίστοιχα η δαπάνη μισθοδοσίας θα αγγίξει το 23%).
Οι επενδύσεις και τα έργα αποτελούσαν το 17% της συνολικής πρόβλεψης, ενώ η εκτέλεσή τους άγγιξε το 20% επί συνόλου. Για το 2013 προβλέπονται σε ποσοστό μόνο 10% του συνολικού Προϋπολογισμού.


Περιγραφή
Προϋπολογισθέντα μέχρι την 31-12-12 (%)
Ενταλθέντα μέχρι την 31-12-12 (%)
Αιτούμενες πιστώσεις 2013 (%)
ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ
0,43
0,62
0,44

Αμοιβές και έξοδα προσωπικού
0,15
0,23
0,14
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
0,17
0,20
0,10

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
0,39
0,18
0,44

Απουσιάζει κατά τη γνώμη μας το συντριπτικό εκείνο μέρος των έργων και προβλέψεων που έχει ανάγκη ο τόπος μας:
Δημοτικά έργα βελτίωσης υποδομών (συγκοινωνία, δρόμοι, καθαριότητα), κοινωνικές υπηρεσίες που φθίνουν, επενδύσεις για το μέλλον (προστασία παραγωγικών δομών-περιβάλλοντος).
Η Λαϊκή Συσπείρωση τασσόμαστε ανεπιφύλακτα στο πλευρό του δοκιμαζόμενου εργαζόμενου λαού.
Προτείνουμε την κατάργηση των αποζημιώσεων των αιρετών για τη συμμετοχή μας στα συμβούλια.
Καταψηφίζουμε τον παρόντα και προτείνουμε έναν άλλο Προϋπολογισμό σαν οδηγό διεκδίκησης των αναγκαίων έργων.
Η αναγκαστική δραστική μείωση έως και κατάργηση ανταποδοτικών υπηρεσιών βάζει επί τάπητος τη δραστική αντίστοιχα μείωση της τοπικής φορολογίας για το λαό (βάσει εισοδηματικών κριτηρίων) με ισοσκέλιση των εσόδων από την εκτίναξη αντίστοιχα των φόρων στις μεγάλες επιχειρήσεις.
Για τη Γραμματεία της Λαϊκής Συσπείρωσης
Δεκέμβριος 2012
Ανδρέας Συλλελόγλου