Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Αυθαιρεσίες της Κ.Δ.Ε.Μ. στη διαχείριση της Πλαζ Αυλακίου

Είναι σε όλους γνωστό, ότι κάθε χρόνο ο Δήμος, μέσω του υπ’ αυτόν Νομικού Προσώπου (ΚΔΕΜ), προσλαμβάνει εποχιακό προσωπικό για τις ανάγκες λειτουργίας της Πλαζ Αυλακίου. Οι προσλήψεις αυτές, προκειμένου να είναι νόμιμες, θα πρέπει να προηγηθεί δημόσια προκήρυξη, να καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι τα δικαιολογητικά τους, να βαθμολογηθούν από επιτροπή αξιολόγησης και να προσληφθούν με σύμβαση ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με τη σειρά κατάταξής τους.

Φέτος, είναι η μοναδική χρονιά που δεν ακολουθήθηκε η νόμιμη αυτή διαδικασία. Αντιθέτως, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΚΔΕΜ, με την έγκριση του κ. Μεθενίτη, προχώρησε στην παράνομη «πρόσληψη» και απασχόληση  εποχιακού προσωπικού, καλύπτοντας την αμοιβή τους με έκδοση «Απόδειξης Επαγγελματικής Δαπάνης».
Μ’ αυτό τον τρόπο παρέκαμψε κάθε έλεγχο, «προσέλαβε» με απευθείας ανάθεση ανθρώπους της απόλυτης επιλογής του και κατόπιν εορτής έφερνε το θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο για έγκριση. Η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» από την πρώτη στιγμή καταδίκασε αυτή την πρακτική και ζήτησε τόσο από  τον Πρόεδρο και την πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΔΕΜ, όσο και από τον κ. Μεθενίτη κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να σταματήσουν να αυθαιρετούν και να παραβιάζουν τις νόμιμες διαδικασίες. Δυστυχώς, για άλλη μια φόρα δεν εισακουστήκαμε, αντιθέτως αντιμετωπιστήκαμε με την γνωστή πλέον αλαζονεία του κ. Δημάρχου, ο οποίος περίπου μας είπε: «εσείς ψηφίστε ότι νομίζετε και εμείς θα κάνουμε αυτό που θέλουμε».
Στην απόφαση του Δ.Σ. της ΚΔΕΜ με αριθμό 42/18-6-2012, ληφθείσα κατά πλειοψηφία, που δημοσιεύτηκε στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» κατ’ απαίτηση του «Καλλικράτη», περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
«..................................................................................................................................................................................................................
Σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 5 του Π.Δ. 186/92 Κωδ. 3943/2011, η ΚΔΕΜ είναι σε θέση να εκδώσει σχετικά παραστατικά πληρωμών για να υλοποιήσει τις σχετικές δαπάνες για την απασχόληση ιδιωτών για το χρονικό διάστημα εκείνο όπου οι εν λόγω ιδιώτες παρείχαν συγκεκριμένες υπηρεσίες στη Δημοτική Επιχείρηση.
Κατόπιν των ανωτέρω θα πρέπει να εγκρίνουμε την δαπάνη αποζημίωσης των ατόμων που απασχολήθηκαν στην ΚΔΕΜ (πλαζ και άλλες υπηρεσίες).
Λαβών τον λόγο ο κ. Γεώργιος Αδάμος ανέφερε τα εξής:
Καταψηφίζουμε το 5ο θέμα «Λήψη απόφασης για έγκριση επαγγελματικής Δαπάνης» διότι ο τρόπος κάλυψης της δαπάνης δεν είναι σύννομος, δεν έχουν τηρηθεί οι απαιτούμενες συνθήκες δημοσιότητας και η επιλογή των προς απασχόληση ατόμων έγινε εν αγνοία του Δ.Σ. και με αδιαφανή κριτήρια.
Σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό υπηρεσιών της ΚΔΕΜ, άρθρο 13 παράγραφος 1α«η απασχόληση υπαλληλικού και εργατοτεχνικού προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου» και για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχει καμία σχετική απόφαση (εκτός της αμοιβής της γραμματέως του Δ.Σ.), άρα η οποιαδήποτε ενέργεια είναι παράνομη.
Επιπλέον, ζητάμε να έχουμε στη διάθεσή μας πλήρεις όλες τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί καθώς και τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για την επιλογή των συγκεκριμένων ατόμων.
Επίσης, ζητάμε να μας διευκρινισθεί πως καλύπτεται η εταιρεία σε περίπτωση που συμβεί στους παραπάνω εργαζόμενους ένα οποιοδήποτε ατύχημα.
Εν συνεχεία λαβών τον λόγο η κ. Κατερίνα Χασιώτη είπε ότι, κατανοούμε την ανάγκη πρόσληψης υπαλλήλων έτσι ώστε και φέτος να ανοίξει και να λειτουργήσει η Πλαζ Αυλακίου από αρχές Μαΐου μιας και η συγκεκριμένη εκμετάλλευση αποτελεί το κυριότερο έσοδο για την ΚΔΕΜ.
Επειδή δεν βρίσκουμε άλλο τρόπο ψηφίζουμε όπως και πέρσι τις επαγγελματικές δαπάνες με την παρατήρηση ότι, θα έπρεπε τα ονόματα των εργαζομένων, οι αρμοδιότητες και οι αμοιβές τους να είχαν συζητηθεί πριν την έναρξη της λειτουργίας από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΔΕΜ, κάτι που το είχαμε ζητήσει και στο παρελθόν και θα πρέπει να γίνεται από εδώ και στο εξής.

Τελικά τον λόγο έλαβε ο κ. Πρόεδρος, ο οποίος απάντησε τα εξής στην αναφορά του κ. Αδάμου:
1) Δεν πρόκειται για προσλήψεις, ούτε για συμβάσεις έργου αλλά για επαγγελματικές δαπάνες, οι οποίες είναι καθ όλα νόμιμες με βάση τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, κατά συνέπεια η απόφαση του Δ.Σ. που εγκρίνει την δαπάνη απολογιστικά είναι σύννομη και καλύπτει τις ως άνω αναθέσεις.
2) Η επιλογή των προσώπων έγινε, αφού οι ίδιοι εξέφρασαν την επιθυμία να εργασθούν εθελοντικά και με κριτήριο την εμπειρία και προϋπηρεσία που διαθέτουν αφού σχεδόν όλοι τους έχουν εργασθεί στην πλαζ για πολλά χρόνια αλλά και πέρυσι (μετά από επιλογή μέσω ΑΣΕΠ).
Λαμβάνοντας υπ όψιν λοιπόν α) το τι προβλέπει ο Νόμος για τις επαγγελματικές δαπάνες β) τα ετήσια έσοδα της ΚΔΕΜ που ανέρχονται στο ποσό των 1.000.000 ευρώ περίπου και γ) την οικονομική κρίση που μαστίζει όλα τα νοικοκυριά, θεωρήσαμε σκόπιμο να αποζημιώσουμε τα άτομα αυτά, που χάριν της βοήθειάς τους λειτούργησε εγκαίρως η πλαζ και στο διάστημα αυτό είχε έσοδα 40% περισσότερα από πέρυσι. Σε άλλη περίπτωση η πλαζ ακόμα δεν θα είχε κάνει έναρξη λειτουργίας.

Επίσης, στη παρατήρηση της κας Χασιώτη, ο Πρόεδρος ανέφερε ότι αν προκύψουν νέες επαγγελματικές δαπάνες δεσμεύεται να ενημερώσει το Δ.Σ. και κάλεσε το Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά.
Το Συμβούλιο, μετά από διαλογική συζήτηση και αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδρου,

Αποφασίζει κατά πλειοψηφία τα εξής:
«Εγκρίνει την καταβολή της δαπάνης για τα κατωτέρω (σ.σ. 15) άτομα που απασχολήθηκαν στην ΚΔΕΜ»
..................................................................................................................................................................................................................»
Για το ζήτημα αυτό και κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΔΕΜ στις 04/09/2012, ο κ. Πρόεδρος επανέφερε το ίδιο θέμα, αυτή τη φορά για (29) άτομα και για διάστημα απασχόλησης από 01-06-2012 μέχρι 31-8-2012 (3 μήνες), μεταξύ των οποίων ήταν και (13) άτομα που συμπεριλαμβάνονταν και στην προηγούμενη απόφαση. Και αυτή τη φορά χωρίς καμία απόφαση του Δ.Σ, παρά μόνο με προφορική εντολή του Προέδρου της ΚΔΕΜ κ. Άγγελου Ρούση και χωρίς να μας παρουσιαστούν υπογεγραμμένες συμφωνίες με τους απασχολούμενους.
Για το θέμα αυτό, ο κος Αδάμος κατέθεσε γραπτώς τις παρακάτω θέσεις:
«..................................................................................................................................................................................................................
Καταψηφίζουμε το θέμα «ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ», διότι ο τρόπος κάλυψης της δαπάνης δεν είναι σύννομος, δεν έχουν τηρηθεί οι απαιτούμενες συνθήκες δημοσιότητας και η επιλογή των προς απασχόληση ατόμων έγινε εν αγνοία του Δ.Σ. και με αδιαφανή κριτήρια.
Σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Υπηρεσιών της ΚΔΕΜ, άρθρο 13 παράγραφος 1α η απασχόληση υπαλληλικού και εργατοτεχνικού προσωπικού  με οποιαδήποτε σχέση εργασίας είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου και για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχει καμία σχετική απόφαση, άρα η οποιαδήποτε ενέργεια είναι παράνομη.
Επιπλέον, ζητάμε να έχουμε στη διάθεση μας πλήρεις όλες τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί καθώς και τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για την επιλογή των συγκεκριμένων ατόμων.
Επίσης, ζητάμε να μας διευκρινισθεί πως καλύπτεται η εταιρεία σε περίπτωση που συμβεί  στους παραπάνω εργαζόμενους ένα οποιοδήποτε ατύχημα.
Όλα τα παραπάνω αναφέρονται  και στην με αριθμό 42/18-6-2012 απόφαση του Δ.Σ. της ΚΔΕΜ και τότε ο πρόεδρος είχε επιπλέον δηλώσει: «αν προκύψουν νέες επαγγελματικές δαπάνες δεσμεύομαι να ενημερώσω το Δ.Σ». 
Είναι προφανές ότι ο Πρόεδρος της ΚΔΕΜ περιφρονεί το Δ.Σ. και το μόνο μέλημα του είναι να εξυπηρετήσει φίλους και συγγενείς, δημιουργώντας προσωπικούς πολιτικούς φίλους. Μ’ αυτή τη συμπεριφορά και πρακτική, θέτει σε κίνδυνο την εταιρεία, αλλά και γενικότερα τον Δήμο, αφού όλοι οι εργαζόμενοι είναι ανασφάλιστοι. Υπό αυτό το πρίσμα, αφ’ ενός υπάρχει ο κίνδυνος επιβολής προστίμων και διοικητικών κυρώσεων σε περίπτωση ελέγχου, αφ’ ετέρου η εταιρεία είναι ακάλυπτη σε περίπτωση οποιουδήποτε εργατικού ατυχήματος.
Ζήτησε δε από τους υπευθύνους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να μην εκθέτουν σε κίνδυνο την εταιρεία.
..................................................................................................................................................................................................................»
Επιφυλαχτήκαμε δε να προβούμε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Μεθενίτης είχε καταγγείλει παλαιότερα στο Δημοτικό Συμβούλιο - με την ζέση του νεοφώτιστου Δημάρχου που θα αλλάξει όλα τα κακώς κείμενα -, ότι οι προηγούμενες Διοικήσεις χρησιμοποιούσαν εργαζόμενους και τους πλήρωναν «μαύρα». Σήμερα, ο κ. Μεθενίτης και ο κ. Ρούσης, ανακάλυψαν την «Απόδειξη Επαγγελματικής Δαπάνης». Τους καλούμε να συνέλθουν και να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους, πριν αυτά οδηγηθούν στο μη περαιτέρω.

Πόρτο Ράφτη, 11/09/2012
«ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ»
το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
www.dynami-elpidas.gr