Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ 31ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012


Κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, ο επικεφαλής της Κίνησής μας  κ. Γιώργος Αδάμος και η δημοτική σύμβουλος κα Αγγελική Τεμπονέρα, ανέδειξαν τα ακόλουθα θέματα:

1.      Ζήτησαν να πληροφορηθούν το επίπεδο της προετοιμασίας των υπηρεσιών του Δήμου εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Δόθηκε η διαβεβαίωση ότι όλα είναι υπό έλεγχο και ότι την ημέρα της έναρξης όλα θα είναι όπως πρέπει. Αναφερθήκαν, επίσης, στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών και ιδιαίτερα στην περίπτωση του 3ου Δημοτικού Πόρτο Ράφτη, το οποίο πέρυσι δεν είχε σύμβαση μεταφοράς των μαθητών και έτσι δεν συμπεριλαμβάνεται στη λύση που έδωσε το Υπουργείο. Η απάντηση που δόθηκε είναι ότι γνωρίζουν το ζήτημα και θα δώσουν λύση, μιας και φέτος στο συγκεκριμένο σχολείο θα πηγαίνουν και παιδιά που διαμένουν στη Χαμολιά.
2.      Έθεσαν το θέμα των κατεστραμμένων στάσεων του ΚΤΕΛ και ιδιαίτερα αυτής που είναι απέναντι από το πρατήριο βενζίνης SHELL στο Πόρτο Ράφτη, δεδομένου ότι είναι μια από τις περισσότερο χρησιμοποιούμενες στάσεις και δεν έχει ούτε στέγαστρο ούτε πλαϊνά τζάμια. Η απάντηση που δόθηκε είναι ότι, μετά την κατασκευή του κόμβου που γειτνιάζει με το σημείο, η θέση της στάσης θα πρέπει να μεταφερθεί μερικά μέτρα πιο πάνω, λόγω μη επιτρεπτής απόστασης από τον κόμβο. Το ΚΤΕΛ, παρ’ όλα αυτά, την χρησιμοποιεί ακόμη. Όσο για το στέγαστρο, έχει  ζητήσει ο Δήμος από την εταιρεία που τις εκμεταλλεύεται εμπορικά με διαφημίσεις και είναι υπεύθυνη για την κατασκευή τους, να το πράξει. Η εντύπωση που μας δόθηκε είναι ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν έχει καμία πρόθεση να την κατασκευάσει, λόγω περιορισμού των διαφημίσεων και συνακόλουθα οικονομικής αδυναμίας. Οι εκπρόσωποι της «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» τόνισαν ότι θα πρέπει να δοθεί οπωσδήποτε λύση στο όλο θέμα και μάλιστα σύντομα, διότι ελλοχεύουν κίνδυνοι ατυχήματος, εκτός της ταλαιπωρίας που υφίστανται οι συμπολίτες μας.
3.      Ανέφεραν ακόμη ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ», υπάρχουν έγγραφα που έχουν σταλεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση τον Ιανουάριο του 2012, με τα οποία ζητείται από το Δήμο να προβεί στην τακτοποίηση όλων των αθλητικών χώρων από πλευράς συνθηκών ασφάλειας και νομιμότητας, διότι προτίθενται να προβούν σε σχετικούς ελέγχους. Ο κ. Δήμαρχος επιβεβαίωσε την ύπαρξη των εγγράφων και επιπρόσθετα μας ενημέρωσε ότι ο έλεγχος είναι προγραμματισμένος να γίνει στις 19/9/2012. Σημείωσε δε ότι το ζήτημα έχει ανατεθεί στον δημοτικό σύμβουλο κ. Βασίλη Μεθενίτη και ελπίζουν μέχρι την ημέρα του ελέγχου να έχουν τακτοποιηθεί όλα.
4.      Ζήτησαν να πληροφορηθούν για την κατασκευή του πεζοδρομίου στην οδό Παπακωνσταντίνου, από την πλατεία μέχρι το υποκατάστημα της Εθνικής Τραπέζης. Σημειώνεται ότι το πεζοδρόμιο θα έπρεπε οπωσδήποτε να κατασκευαστεί και επ’ αυτού θέσαμε το ερώτημα γιατί δεν εφαρμόζεται η υπάρχουσα μελέτη που προβλέπει συγκεκριμένο πλάτος πεζοδρομίου με ταυτόχρονη ύπαρξη ποδηλατοδρόμου, ο οποίος θα είναι συνέχεια του υπάρχοντος ήδη στην πλατεία. Πειστική εξήγηση δεν λάβαμε. Ωσαύτως, δεν μας απάντησαν για το τι προβλέπουν να πράξουν αναφορικά με τη στάθμευση, μετά τη νέα παρέμβαση.

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΘΕΜΑ 2ο
Σχετικά με τον επανακαθορισμό του τιμολογίου των Τελών και Δικαιωμάτων στο Δημοτικό Κοιμητήριο, αναφέραμε ότι κατά τη συζήτηση του θέματος στην οικονομική επιτροπή, ο εκπρόσωπος της «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» ζήτησε να μειωθούν οι προτεινόμενες τιμές. Επ’ αυτού η επιτροπή συμφώνησε και εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο τιμές περίπου στη μέση των δυο κατατεθειμένων προτάσεων. Οι εκπρόσωποι της Κίνησής μας δήλωσαν ότι μετά από συζήτηση που έγινε στα όργανα της Παράταξης, αποφασίσθηκε να επαναφέρουμε την αρχική πρότασή μας για μεγαλύτερες μειώσεις και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το σκεπτικό ήταν ότι με τις δεδομένες πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες δεν χρειάζεται ο Δήμος να επιβαρύνει κι άλλο την κατάσταση. Θα μπορούσαμε σε ένα χρόνο, αν βελτιωνόταν η κατάσταση, να τροποποιήσουμε την απόφασή μας. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να πείσουμε το Δ.Σ.
ΘΕΜΑ 3ο
Σχετικά με την απόφαση για επέκταση του υπάρχοντος παλαιού κοιμητηρίου, συμφωνήσαμε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη λήψη όλων των απαιτούμενων αδειών και κάναμε τις εξής παρατηρήσεις: α) να μην συνδεθεί με οποιονδήποτε τρόπο η απόφαση λήψης των αδειών, με τη σκανδαλώδη αγορά του όμορου με το κοιμητήριο οικοπέδου  β) η παράγραφος στην εισήγηση του θέματος που αναφέρει ότι η επέκταση υφιστάμενου κοιμητηρίου είναι πιο εύκολη και λιγότερο γραφειοκρατική/χρονοβόρα από την ίδρυση νέου κοιμητηρίου, είναι παντελώς αβάσιμη και λανθασμένη, δεδομένου  ότι και στις δυο περιπτώσεις ισχύουν ακριβώς οι ίδιες προϋποθέσεις, γ) επιθυμητό για τη «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» είναι, η χωροθέτηση ενός νέου κοιμητηρίου σε τοποθεσία ανάμεσα στο Μαρκόπουλο και το Πόρτο Ραφτη. Τονίσαμε ότι  με τα χρήματα που έδωσε ο κ. Μαγουλάς για να εξυπηρετήσει τον τότε αντιδήμαρχό του, μπορούσαν να αγοράσουν πολύ περισσότερα και καταλληλότερα στρέμματα στη συγκεκριμένη περιοχή και το θέμα να είχε λυθεί οριστικά, δ) να συνεννοηθεί  ο Δήμος με τους γειτονικούς Δήμους και να πιέσουν το Υπουργείο να προχωρήσει στην κατασκευή του Διαδημοτικού κοιμητηρίου που έχει εξαγγείλει, στον άξονα Βάρης – Κορωπίου. Για την τελευταία αυτή περίπτωση, καθαρά για συναισθηματικούς και λειτουργικούς λόγους, καλό θα ήταν βέβαια κάθε Πόλη / Δήμος να έχει το δικό της κοιμητήριο, αν αυτό τελικά είναι εφικτό.
Με την ευκαιρία της συζήτησης θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας του κοιμητηρίου, οι εκπρόσωποι της Κίνησης αναφέρθηκαν και στα ακόλουθα προβλήματα:
        i.            Κατασκευή τουαλετών αφού το υπάρχον κοιμητήριο δεν διαθέτει.
      ii.            Προμήθεια πλυντηρίου οστών.
    iii.            Επίλυση του θέματος της φύλαξης, διότι στη «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» έχουν γίνει καταγγελίες ότι το βράδυ ο χώρος του κοιμητηρίου έχει γίνει μονοπάτι διέλευσης μεταναστών και άλλων περιθωριακών ατόμων, με αποτέλεσμα να έχουν παρατηρηθεί κλοπές και βανδαλισμοί στα μνήματα.
     iv.            Τακτικός καθαρισμός του χώρου του νέου μικρού τμήματος του κοιμητηρίου από ξερά χόρτα και σκουπίδια, μιας και υπάρχει κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς, αλλά και από ερπετά που παρεπιδημούν εκεί. Επ’ αυτού, εκφράσαμε την απορία μας για το τί ακριβώς κάνουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι του Δήμου στο κοιμητήριο και δεν το καθαρίζουν, αφού πρόκειται, κυριολεκτικά, για ολιγόλεπτη δουλειά.
       v.            Υπενθύμισαν ότι εδώ και αρκετούς μήνες έχουμε ζητήσει να συνταχθεί νέο σύγχρονο και έγκυρο ταφολόγιο, αφού είναι κοινή παραδοχή ότι υπάρχουν, για παράδειγμα, τάφοι τριετούς διάρκειας, που όμως παραμένουν για πάνω από δέκα χρόνια. Συνεπώς, με την ταυτοποίηση και την εκκαθάριση, θα μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα της χωρητικότητας για ένα - δυο χρόνια, με το υπάρχον παλαιό κοιμητήριο.

ΘΕΜΑ 7ο
Σχετικά με την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής για απευθείας ανάθεση υπηρεσιών Τεχνικού Ασφαλείας και Γιατρού Εργασίας, ο κ. Αδάμος τοποθετήθηκε ως ακολούθως:
«Με βάση την προγενέστερη εμπειρία μου ως τεχνικός ασφαλείας σε επιχειρήσεις και έχοντας μελετήσει τον σχετικό νόμο προ 10ετίας, σας ενημερώνω πως για να γίνει γνωστοποίηση ανάθεσης καθηκόντων  τεχνικού ασφαλείας είναι απαραίτητα τα εξής:
1.      Πτυχίο ανώτατης ή ανώτερης σχολής.
2.      Αριθμός μητρώου π.χ. ΤΕΕ ή ΤΣΜΕΔΕ, κ.α’.
3.      Αριθμός πρωτοκόλλου κατάθεσης σε ΚΕΠΕΚ που να αποδεικνύει την εμπειρία του προσώπου (ότι έχει ασκήσει καθήκοντα σε επιχειρήσεις ή οργανισμούς).
4.      Να διαθέτει σχετικά επιστημονικά όργανα και εμπειρία για να εκπονήσει τις γραπτές εκτιμήσεις επαγγελματικού κινδύνου σε όλες τις εγκαταστάσεις του Δήμου και τα λοιπά νομικά πρόσωπα, καθώς και τα σχέδια εκτάκτων αναγκών.
Ο Ιατρός Εργασίας, εάν δεν έχει την ειδικότητα της Ιατρικής της Εργασίας και διαθέτει μία άλλη ειδικότητα, θα πρέπει να διαθέτει:
1.      Πτυχίο
2.      Βεβαίωση Ιατρικού Συλλόγου του Νομού ή των όμορων Νομών
3.      Έναρξη άσκησης της ιατρικής της εργασίας πριν από τις 10-08-2005 και
4.      Αρ. πρωτ. από ΚΕΠΕΚ ως το σχετικό ΦΕΚ.
Πάραυτα θα πρέπει να αναρτηθεί στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών ότι αναζητά ο Δήμος ιατρό εργασίας και εάν δεν εκδηλώσει ενδιαφέρον ιατρός με την συγκεκριμένη ειδικότητα, να του δοθεί Βεβαίωση μετά από παρέλευση μίας εβδομάδας.
Λόγος μη επιλογής του δεν θα είναι η ζητηθείσα τιμή.
Θα πρέπει να γίνουν συμφωνητικά με τα καθήκοντα που θα αναλάβουν, να θεωρήσουν τα σχετικά έντυπα και βιβλία υποδείξεων – ατυχημάτων, παράδοση των μελετών κ.λ.π. ενέργειες που θα καθιστούν το Δήμο σύννομο με τη σχετική νομοθεσία.
Σε ερώτημά μου σε γειτονικό Δήμο, για το τι έπραξαν επ’ αυτού, με ενημέρωσαν τα παρακάτω: Αφού έκαναν σχετικές ενέργειες, ελέγχοντας το κόστος, τελικά το ανέθεσαν σε εταιρία ΕΞΥΠΠ (ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ), χωρίς να κάνουν κανέναν έλεγχο ή ενέργεια (διενεργεί για όλα η ΕΞΥΠΠ). Οι ΕΞΥΠΠ διαθέτουν από την αδειοδότησή τους τα απαραίτητα όργανα για τις μετρήσεις για την εκπόνηση των μελετών και εμπειρία σε Δήμους ή Οργανισμούς ή Εταιρίες.
Το δε κόστος ανέρχεται για (95) περίπου ώρες ετησίως (230 άτομα * 0,4 ώρες/άτομο   & χρόνο) για τον Τεχνικό Ασφαλείας σε 1.650,00€.
Για τον δε Ιατρό Εργασίας 2.750,00€ περίπου.
Για μία κάλυψη του Δήμου (95) ωρών ετησίως διά 12 μήνες, οι επισκέψεις του Ιατρού είναι μία ημέρα το μήνα. Ομοίως και του Τεχνικού Ασφαλείας. Επομένως, προκύπτει συνολικά ένα κόστος 4.400,00€ περίπου, για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου.
Χωριστή ανάθεση - μόνο Τεχνικού Ασφαλείας - πρέπει να γίνει στα νομικά πρόσωπα που διαθέτουν εργαζόμενους (κάτω των 50 ατόμων) και διαφορετικό ΑΦΜ.
Χρειάζεται να γίνει θεώρηση βιβλίων υποδείξεων που θα αναγράφουν οι συνεργάτες τις υποδείξεις τους, τις οποίες θα πρέπει να υλοποιούν οι υπηρεσίες του Δήμου (εργοδότης).
Το σημαντικό είναι ότι καμία υπόδειξη των συνεργατών δεν είναι λόγος διαφωνίας με το Δήμο και συνεπώς λόγος λύσης της σύμβασης, παρά μόνο αιτιολογημένη καταγγελία της σύμβασης, αν γίνει δεκτή από το ΚΕΠΕΚ Παλλήνης που ανήκει ο Δήμος μας. Η ΕΞΥΠΠ δύναται να αλλάζει συνεργάτες με υπόδειξη του Δήμου, όποτε συμφωνήσουν οι συμβαλλόμενοι, κάνοντας όλες τις ενέργειες αλλαγής.
Στη διάθεσή σας το σχετικό ΦΕΚ και το Π.Δ. 3850/10 και  οι σχετικοί νόμοι».
Ο κ. Αδάμος συνεχίζοντας ανέφερε, πως ο κ. Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο δεν θα πρέπει να κάνουν επιλογή για την κάλυψη των θέσεων αυτών με βάση τα μικροσυμφέροντα, αλλά με βάση το οικονομικό συμφέρον του Δήμου, την κάλυψη έναντι του νόμου για αποφυγή προστίμων και διοικητικών κυρώσεων, που επιβάλλονται από απειρία και έλλειψη επαγγελματισμού.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε αντιοικονομική, αντιδεοντολογική και εν τέλει απαράδεκτη την πρόσληψη τόσο Τεχνικού Ασφαλείας όσο και Ιατρού Εργασίας με σύμβαση έργου και την ακολουθούμενη διαδικασία της  απευθείας ανάθεσης.
Για όλους τους παραπάνω εκτεθέντες λόγους καταψηφίζουμε την πρόταση.

Πόρτο Ράφτη, 06/09/2012
«ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ»
το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ