Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ 30ης ΜΑΪΟΥ 2012




Κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, ο επικεφαλής της Κίνησής μας           κ. Γιώργος Αδάμος και η δημοτική σύμβουλος κα Αγγελική Τεμπονέρα, ανέδειξαν τα ακόλουθα θέματα:
1.      Αναφέρθηκαν στη παράνομη λειτουργία των λατομείων και την εναπόθεση απορριμμάτων, η οποία συνεχίζεται με την ανοχή και συνενοχή της Δημοτικής Αρχής. Σημείωσαν, πως το θέμα αυτό επανέφερε στην επικαιρότητα η εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», στο από 30/05/12 σχετικό δημοσίευμά της (http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_30/05/2012_444575). Στο δημοσίευμα καταπέλτης, γίνεται λόγος για σύλληψη οδηγών και κατάσχεση φορτηγών που μετέφεραν προϊόντα παρανόμως λατομευθέντα, ενώ ταυτόχρονα απετράπη η απόρριψη απορριμμάτων από άλλα φορτηγά - αγνώστου προελεύσεως - στο χώρο του λατομείου. Οι δημοτικοί μας σύμβουλοι κατήγγειλαν εκ νέου τον περιβόητο εξωδικαστικό συμβιβασμό που «πέτυχε» η Δημοτική Αρχή, συνδέοντάς τον ευθέως με την εξυπηρέτηση συμφερόντων στα λατομεία. Στο όνομα και με το πρόσχημα της «ανάπλασης», που δρομολογείται με τη σύμπραξη των Λατόμων και του Δήμου, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο κ. Μεθενίτης, θα συνεχίσει να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των κατοίκων. Σε κάθε περίπτωση, δεν αποτελεί ανάπλαση η παράνομη εξόρυξη υλικών, όπου τη θέση τους θα καταλαμβάνουν απορρίμματα καλυμμένα με λίγο χώμα! Ζητήθηκε από τον κ. Μεθενίτη να κινήσει όλες τις διαδικασίες για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων και να αποδείξει επιτέλους εμπράκτως πως δεν είναι «τροχονόμος συμφερόντων».
2.      Ενημέρωσαν το Σώμα και το ακροατήριο, σχετικά με την απάντηση του κ. Δημάρχου στην εισαγγελική παραγγελία που προσκόμισε η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» και η οποία καλούσε τον κ. Μεθενίτη να παραδώσει στον κ. Αδάμο αντίγραφα των δικαιολογητικών που είχαν καταθέσει οι προσληφθέντες το 2011 συμβασιούχοι. Επισημαίνοντας ότι, για ορισμένα εξ αυτών υπάρχουν καταγγελίες ότι είναι πλαστά ή παραποιημένα. Σημείωσαν ότι ο κ. Μεθενίτης κωλυσιεργεί τεχνηέντως να συμμορφωθεί, προβάλλοντας αστείες δικαιολογίες περί προσωπικών δεδομένων. Θα μπορούσε, αν αυτό ήταν το πραγματικό του κώλυμα, να ζητήσει απλώς διευκρινήσεις από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ώστε να μην του μείνει πλέον καμία αμφιβολία, τόσο για την ήδη εκφρασμένη γνώμη της Αρχής όσο και για το αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των δημοτικών συμβούλων να έχουν πρόσβαση στα αρχεία του Δήμου. Αντ' αυτού, ζήτησε πάλι μια «βολική» για εκείνον γνωμάτευση από το γνωστό δικηγορικό γραφείο, ώστε να αρνηθεί να εκτελέσει την εισαγγελική παραγγελία, χρεώνοντας με την αμοιβή του το ταμείο του Δήμου, με ακόμη μια άσκοπη δαπάνη. Η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» τόνισε ότι, είναι ζήτημα τιμής προς τους αδικηθέντες άνεργους συνδημότες μας να λάμψει η αλήθεια. Μάλιστα, στο πλαίσιο μιας ύστατης προσπάθειας, υποχωρώντας μερικώς από την θέση της, κάλεσε τον κ. Δήμαρχο να ελέγξει ο ίδιος προσωπικά όλα τα δικαιολογητικά και να διαβεβαιώσει με την προσωπική του ευθύνη ότι όλα είναι έγκυρα. Ο ίδιος φυσικά δεν συμφώνησε, καθώς είναι κοινό μυστικό πλέον το τί ακριβώς επιθυμεί να αποφύγει. Κατόπιν αυτού, έπεται συνέχεια στο θέμα.
3.      Σε πρόσφατο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΔΕΜ, τέθηκε θέμα εγκατάστασης και εφαρμογής συστήματος διαχειριστικής επάρκειας και ISO 9001:2008 στο Νομικό Πρόσωπο. Επί του θέματος, παρουσιάσθηκε από τον Πρόεδρο της ΚΔΕΜ κ. Α. Ρούσση σκανδαλώδης εισήγηση, η οποία προέβλεπε την απευθείας ανάθεση και των δύο συστημάτων σε συγκεκριμένο γραφείο μελετών, έναντι του ποσού των 21.000€, τιμή σχεδόν 300% πάνω από τις τιμές της αγοράς. Είχε φυσικά φροντίσει, αρχικά, να προσκομίσει τρεις (3) προσφορές με ελάχιστη απόκλιση μεταξύ τους. Μετά την σθεναρή αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης ο κ. Ρούσης επανήλθε και προσκόμισε προσφορά από άλλη εταιρεία συνολικού ύψους 12.500€ (δηλαδή σχεδόν στο μισό της αρχικής προσφοράς). Από την πλευρά του εκπροσώπου μας κατατέθηκαν προσφορές από τρεις (3) διαφορετικές εταιρείες με τιμές της αγοράς από 5.500€ η φτηνότερη έως 7.600€ η ακριβότερη. Εν προκειμένω κάτω από το μισό της τιμής, στην οποία γίνεται η ανάθεση, Τονίσθηκε, ότι η προσφορά που έχει επιλεγεί από τη Διοίκηση είναι εξωφρενικά υψηλή, συνιστά κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και φυσικά είναι σε βάρος των συμφερόντων της ΚΔΕΜ. Ζητήθηκε από τον κ. Μεθενίτη να αναλάβει την ευθύνη, να ακυρώσει την ανάθεση για να μην κατασπαταληθούν τόσα χρήματα, τη στιγμή μάλιστα που ο Δήμος είναι σε κακή οικονομική κατάσταση. Ο κ. Μεθενίτης όμως, όχι μόνο αγνόησε την έκκλησή μας, αλλά υποστήριξε χωρίς αιδώ πως το έργο έπρεπε να είχε ανατεθεί ευθύς εξ αρχής στην πρώτη εταιρεία με τιμή 21.000€!!
4.      Σχετικά με το θόρυβο γύρω από το κυλικείο της Πλαζ Αυλακίου και τις φήμες για απρεπή συμπεριφορά του κ. Ρούση  προς τους σημερινούς ενοικιαστές, τονίσθηκε ότι δεν κατανοούμε ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί ο κ. Μεθενίτης και κόπτεται για το πώς θα αλλάξει ενοικιαστή το κυλικείο της Πλαζ στη μέση της σεζόν! Υπενθυμίσθηκε ότι πριν την έναρξη της σεζόν, έγινε προσπάθεια να δοθεί η εκμετάλλευση του κυλικείου - με απευθείας ανάθεση - σε εκλεκτό του κ. Μεθενίτη, προσπάθεια που εγκαταλείφθηκε όταν την ξεσκέπασε με σχετική ανακοίνωση η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» (http://dynami-elpidas.gr/wil.aspx?a_name=press-releases&itemid=186). Στη συνέχεια, ήρθαν στο φως πληροφορίες και δημοσιεύματα για εμπλοκές κυκλωμάτων της νύχτας, εκβιαστών, κ.ά. που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είχαν κάποια επαφή με τους υπευθύνους του Δήμου και της τότε λιμενικής επιτροπής, χωρίς ποτέ ο κ. Μεθενίτης να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία. Υπογραμμίσθηκε ότι η δυνατότητα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου με τα έσοδα που έχει σε συνδυασμό με το πλήθος των έργων που μπορεί να εκτελέσει είναι περιορισμένη μόνο στην παράκτια ζώνη, γι' αυτό καλό θα ήταν τα έσοδα από την υπενοικίαση του κυλικείου να παραμείνουν στην ΚΔΕΜ. Η τελευταία, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης έργων μεγαλύτερου φάσματος και σε άλλους τομείς, όπως της κοινωνικής μέριμνας και του πολιτισμού (π.χ. ανακατασκευή και εκσυγχρονισμός του κινηματογράφου, κ.ά). Και σ’ αυτό το θέμα ο κ. Δήμαρχος ήταν ανένδοτος, βασιζόμενος, πάλι, σε μια «βολική» γνωμάτευση που εξασφάλισε από το γνωστό δικηγορικό γραφείο, πάντα με έξοδα του Δήμου. Δήλωσε μάλιστα ότι θα κάνει ό,τι μπορεί, προκειμένου να επιτύχει την έξωση των σημερινών ενοικιαστών του κυλικείου και μάλιστα - ει δυνατόν - ακόμα και στη μέση της σεζόν! Του επισημάνθηκε η ενδεχόμενη ζημιά που μπορεί να κληθεί να πληρώσει ο Δήμος, καθώς και η κακή εικόνα που θα δημιουργήσει απέναντι σε επαγγελματίες συνεργάτες του Δήμου μας.
5.      Κατήγγειλαν την παράνομη εκχέρσωση που έγινε στην είσοδο του Λιμανιού του Πόρτο Ράφτη, όπου ερπυστριοφόρος μπουλντόζα έκοψε σκίνα, αγριελιές, θάμνους, ξερίζωσε βράχους και έγινε επιχωμάτωση ώστε να διαμορφωθεί ο χώρος, άγνωστο για ποιά χρήση. Ανέφεραν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες κινητοποιήθηκαν μόνο μετά από πρωτοβουλία της «ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ», οπότε και διαπιστώθηκε πως δεν είχε εκδοθεί καμία σχετική άδεια! Ως αποκορύφωμα της πρόκλησης και της θρασύτητας, ήρθε η τοποθέτηση δημοτικού συμβούλου της μείζονος αντιπολίτευσης - και εκλεγμένου μέλος του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου - ο οποίος επιτέθηκε στους εκπροσώπους της «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» λέγοντας ότι έπρεπε να τους πούμε και «μπράβο που καθάρισαν το χώρο»! Στον αντίποδα, ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου - και εκλεκτός του κ. Μεθενίτη - διαβεβαίωσε ότι θα πάρουν εκ των υστέρων (!) τις απαιτούμενες άδειες και θα ολοκληρώσουν το έργο τους. Η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» ζήτησε να δεσμευτούν ότι δεν θα προχωρήσει τίποτα αν δεν υπάρξουν όλες οι προβλεπόμενες άδειες.
6.      Υπενθυμίσθηκε στον κ. Μεθενίτη, ότι είχε δεσμευτεί σε προηγούμενο Δ.Σ. να μας απαντήσει σχετικά με το πώς λειτουργούσε το κυλικείο του κοιμητηρίου ο προηγούμενος ανάδοχος μετά την ημερομηνία διακοπής της σύμβασης (ΙΟΥΛΙΟΣ 2011) και τουλάχιστον μέχρι τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους. Συγκεκριμένα, με ποιά απόφαση και ποιού οργάνου το χρησιμοποιούσε και αν για το διάστημα αυτό εισπράχθηκαν ή θα εισπραχθούν ενοίκια. Να υπενθυμίσουμε ότι στην αρχή ο κ. Δήμαρχος αρνήθηκε ότι λειτουργούσε το κυλικείο στο επίμαχο διάστημα, ώσπου η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ»  κατέθεσε αποδείξεις της ταμειακής μηχανής του κυλικείου, που αποδείκνυαν το αντίθετο. Κατά την προσφιλή του πλέον τακτική, ο κ. Μεθενίτης «υποσχέθηκε» να ερευνήσει το θέμα χωρίς φυσικά - ούτε αυτή τη φορά - να πάρουμε απαντήσεις. Εννοείται πως θα επανέλθουμε…
7.      Τέλος, αναφέρθηκαν στην καλοκαιρινή σεζόν που ξεκίνησε και ζήτησαν να ληφθούν μέτρα ώστε να προληφθεί το ενδεχόμενο πυρκαγιών. Ζητήθηκε να ενημερωθεί το Σώμα για το λόγο που δεν έχει συγκληθεί ακόμα το Τοπικό Συντονιστικό Όργανο (Σ.Τ.Ο.), αν πρόκειται να συγκληθεί σύντομα, αν υπάρχει σχέδιο για καθαρισμό των δημοτικών και δημόσιων χώρων από τα ξερόχορτα και αν θα σταλεί κάποια υπενθύμιση στους ιδιοκτήτες για τον καθαρισμό των οικοπέδων τους.

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
1.      Με αφορμή την 5η(!) αναμόρφωση του προϋπολογισμού, ζητήθηκαν διευκρινήσεις για την εγγραφή ποσού 20.000€ που αφορούσε στην κατανάλωση νερού από τον Οικισμό Άρτεμις. Ενημερωθήκαμε πως έχει εκδοθεί από το Δήμο ισόποση βεβαίωση εσόδου, όμως, με βάση τα στοιχεία που διαθέτει η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ», η κατανάλωση νερού του συγκεκριμένου οικισμού από το 2007 είναι 229.016 κυβικά μέτρα και ο Δήμος έχει χρεωθεί από την ΕΥΔΑΠ το ποσό των 124.792€. Πολλαπλάσιες είναι οι καταναλώσεις και οι αντίστοιχες χρεώσεις του Δήμου για τον οικισμό του Πολυτεχνείου. Τονίσαμε στο Σώμα, ότι για έναν ανεξήγητο για μας λόγο, για τις παραπάνω καταναλώσεις δεν εκδίδονται λογαριασμοί νερού από τον Δήμο και ζητήσαμε να εκδοθούν άμεσα, ώστε να διεκδικηθεί η είσπραξή τους.
2.      Στα θέματα των ταμειακών απολογισμών του νομικού προσώπου «ΒΡΑΥΡΩΝΙΟΣ», ζητήθηκαν εξηγήσεις για το λόγο που δεν εισπράττονται τα ενοίκια του κυλικείου του Δημοτικού Σταδίου. Επίσης, αναρωτηθήκαμε γιατί δεν έχουν εγγραφεί έσοδα τόσο από την λειτουργία της καντίνας των ΚΑΠΗ, όσο και από τις διάφορες εκδηλώσεις αυτών, εφ’ όσον είναι κοινό μυστικό πως τα μέλη των ΚΑΠΗ πληρώνουν πάντα «κάτι παραπάνω» από αυτό που τους λένε ότι κοστίζει η κάθε εκδήλωσή τους.
3.      Στο θέμα της προτεινόμενης διάλυσης, με υπαιτιότητα του Δήμου, της σύμβασης του έργου: «Ανάπλαση Κεντρικού Ιστού πόλεως Μαρκοπούλου», τονίσθηκε ότι ο συγκεκριμένος ανάδοχος έχει εισπράξει ήδη το μεγαλύτερο μέρος της εργολαβίας, ενώ ταυτόχρονα το τμήμα του έργου που έχει παραδώσει βρίθει από κακοτεχνίες. Επαναλάβαμε την άποψή μας πως το έργο είναι υπερτιμολογημένο και αναδείξαμε τη διαχρονική εργολαβική σχέση που είχε ο συγκεκριμένος εργολάβος με το Δήμο, αναλαμβάνοντας σχεδόν αποκλειστικά όλα του τα έργα. Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ηθική - αν μη τί άλλο - υποχρέωση του εργολάβου να ολοκληρώσει το έργο. Αντίστοιχα, ο Δήμος θα πρέπει να ενεργήσει ώστε να εξοφληθεί το σύνολο της εργολαβίας και να μην εγκαταλειφθεί το έργο στη τύχη του και μάλιστα με υπαιτιότητα του Δήμου.
4.      Στο θέμα της ανάθεσης της προμελέτης για το έργο «κλειστό κολυμβητήριο Μαρκοπούλου» ζητήθηκε να ληφθεί υπόψη η προϋπάρχουσα μελέτη ώστε να μειωθεί σημαντικά το κόστος του. Απαιτήθηκε, επίσης, η δέσμευση της Δημοτικής Αρχής πως θα ληφθεί πρόνοια κατά την τελική φάση της μελέτης, ώστε το έργο εκτός από λειτουργικό να έχει και εξωτερικά τέτοιο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, ώστε να αποτελέσει ένα στολίδι της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού προτάθηκε, όταν γίνει η ένταξη του έργου στο πρόγραμμα να προκηρυχθεί ανοιχτός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το σχεδιασμό του.
5.      Σχετικά με τον προϋπολογισμό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, παρατηρήσαμε ότι ενώ τα βεβαιωθέντα έσοδα για το 2011 είναι 176.805€, ο προϋπολογισμός του 2012 προϋπολογίζει έσοδα 644.280€ (αύξηση 264%!). Με δεδομένη την οικονομική κρίση που όλοι βιώνουμε, μια τέτοια αύξηση εσόδων καταδεικνύει, είτε έναν πλασματικό προϋπολογισμό με αντίστοιχες ευθύνες της νέας διοίκησης, είτε βαριά ή σκοπούμενη αμέλεια της προηγούμενης διοίκησης με αποτέλεσμα τεράστια απώλεια εσόδων για το Δήμο. Σε κάθε περίπτωση, κάποιος από τους δύο οφείλει εξηγήσεις. Σχετικά με τη δομή του προϋπολογισμού, παρατηρούμε πολυδιάσπαση των κωδικών - πολλοί εμφανίζονται να έχουν την ίδια ακριβώς περιγραφή - ώστε να μην είναι κατανοητό σε τί αναφέρονται και να προκαλείται σύγχυση στον αναγνώστη. Επιπλέον, διατίθενται  εξωφρενικά (για την εποχή που διάγουμε) ποσά, τα οποία πλησιάζουν τις 200.000€, για αμφιβόλου αναγκαιότητας μελέτες και ο προγραμματισμός για τα διάφορα έργα δεν είναι ούτε αναπτυξιακός ούτε λειτουργεί υπέρ της εξυπηρέτησης των κατοίκων. Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό. Επισημάναμε, για άλλη μια φορά, ότι ο κ. Μεθενίτης σε συνεννόηση με τη μείζονα αντιπολίτευση μεθόδευσαν και πέτυχαν τον αποκλεισμό της εκπροσώπησης της «ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ» στο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Η εμπάθεια ή /και ο φόβος, τους οδήγησε να αποκλείσουν τους «ενοχλητικούς» εκπροσώπους μας ακόμα και από τη θέση του αναπληρωματικού μέλους. Η πρόθεσή τους βεβαίως είναι να παρεμποδίσουν την ενημέρωσή μας για τα τεκταινόμενα σε αυτό.       Επιπρόσθετα, καταγγέλθηκε η αδιαφανής τακτική τους να μην δημοσιοποιούν τις προσκλήσεις συνεδριάσεων του Δ.Σ, παρ’ ότι πρόκειται για δημόσιες συνεδριάσεις. Απαιτήσαμε να γίνονται πλέον δημόσια και οι προσκλήσεις να δημοσιεύονται τουλάχιστον τρεις ημέρες ενωρίτερα στην ιστοσελίδα του Δήμου. Επίσης, οι Δημοτικοί μας σύμβουλοι - εκ της θέσεώς τους - να έχουν πρόσβαση στους φακέλους και τις εισηγήσεις των θεμάτων των συνεδριάσεων. Ακόμη, ζητήσαμε να σταματήσει το Λιμεναρχείο να εισπράττει τα τέλη για τις μόνιμες θέσεις πρόσδεσης των σκαφών, όπως και να εμπλέκονται οι διάφοροι σύλλογοι στο μοίρασμα των θέσεων αλλά και στην είσπραξη των ενοικίων. Όλες οι παραπάνω, πλέον, διαδικασίες και ενέργειες θα πρέπει να γίνονται από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
6.      Για τον «Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας», παρατηρήσαμε ότι αποτελεί αντιγραφή από αντίστοιχο Οργανισμό άλλου Δήμου και καμία σχέση δεν έχει με τις ιδιαίτερες συνθήκες και την πραγματικότητα που επικρατεί στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μαρκοπούλου. Ένας φορέας εξαιρετικά πολύπλοκος και φοβερά πολυπρόσωπος (ίσως πιο πολυπρόσωπος και από αυτόν του Δήμου), στην εύρυθμη λειτουργία του οποίου δεν θα συμβάλει ο εισηγούμενος «Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας». Επιπλέον, γίνεται συνειδητή προσπάθεια να περιβληθεί με υπερεξουσίες τόσο ο Πρόεδρος όσο και το Διοικητικό Συμβούλιο, με ταυτόχρονη προσπάθεια να περιοριστεί η δυνατότητα έλεγχου από το Δημοτικό Συμβούλιο. Για όλους τους παραπάνω λόγους τον καταψηφίσαμε.


Πόρτο Ράφτη, 05/06/2012
«ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ»
το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
www.dynami-elpidas.gr